استفاده از دوربین‌های سونی در گوشی‌های سامسونگ احتمالاً بیشتر می‌شود


سنسور دوربین یکی از مهم‌ترین اجزای یک گوشی هوشمند است و سونی بزرگ‌ترین تولیدکننده سنسورهای دوربین در جهان محسوب می‌شود. بخش System LSI سامسونگ هم حسگرهای دوربین را با نام تجاری ISOCELL تولید می‌کند و دومین سازنده بزرگ سنسورهای دوربین در سطح جهان است. اگرچه این شرکت کره‌ای تا حد زیادی از سنسورهای دوربین خود در گوشی‌های گلکسی استفاده می‌کند، اما ممکن است این موضوع در آینده با همکاری سونی تغییر کند.

طبق گزارش ETNews، سامسونگ شاید در آینده از سنسورهای دوربین سونی، بیشتر استفاده کند. واحد Sony Semiconductor Solutions که سنسورهای دوربین سونی را تولید می‌کند، قصد دارد بخشی از تولید سنسور دوربین خود را از ژاپن به کره جنوبی منتقل کند. طبق گزارش‌ها، این امر برای گسترش و تقویت عرضه سنسورهای دوربین سونی در گوشی‌های سامسونگ خواهد بود. گفته می‌شود که سونی این استراتژی را با شرکت‌های دخیل در تولید نیمه‌رساناها ازجمله LB Semicon ،Doosan Tesna (NGion) ،ALT و ASE کره برای همکاری در فرایندهای بسته‌بندی و بازرسی در میان گذاشته است.

سامسونگ

یکی از کارشناسان آگاه به این موضوع می‌گوید:

«بخش MX سامسونگ با ترکیب حسگرهای تصویر LSI با محصولات سونی در گوشی‌های هوشمند، رقابت را بالا می‌برد. به‌همین دلیل سونی درحال گسترش فرایندهای بک‌اِند خود در کره است تا فعالانه‌تر در این رقابت شرکت کند. من مطمئنم که سونی درحال برنامه‌ریزی برای این موضوع است.»

سهم سونی و سامسونگ از بازار جهانی دوربین گوشی‌های هوشمند

ظاهرا سامسونگ MX خواهان افزایش رقابت بین Sony Semiconductor Solutions و شرکت تابعه خود، یعنی System LSI است. این امر منجر به پیاده‌سازی سریع‌تر فناوری‌های جدیدتر و هزینه کمتر برای سامسونگ می‌شود. سونی درحال‌حاضر بیش از 50 درصد سهم بازار جهانی حسگرهای دوربین موبایل را در اختیار دارد. کره‌ای‌ها نیز تنها با سهم 10 درصدی در رتبه دوم قرار گرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید